Ümraniye'de halka ait olan park nasıl işgal ediliyor
Ümraniye'de imar planlarında park alanı olarak görünen yaklaşık 20 bin metrekarelik yeşil alanın yıllardır Sinpaş Gökorman Sitesi'nin ortak kullanım alanı gibi kullanıldığı iddiası halkın tepkisini çekiyor. Belediyenin daha önce kaldırdığı kapıların yeniden takıldığını belirten halk "Kamu alanları işgal ediliyor" dedi
Birgün Sibel Bahçetepe'nin haverine göre; Ümraniye'de Sinpaş Gökorman Sitesi'nin iki bloğu arasında bulunan yaklaşık 20 bin metrekarelik park alanına ilişkin tartışmalar büyüyor. Bölge sakinleri, imar planlarında park olarak görünen alanın yıllardır siteye ait ortak yaşam alanı gibi tanıtıldığını ve fiilen bu şekilde kullanıldığını öne sürdü. İddialara göre daha önce yapılan şikâyetler üzerine Ümraniye Belediyesi tarafından sökülen kapılar kısa süre sonra yeniden takıldı. Belediye tarafından alana yerleştirilen tabelanın da kaldırıldığı belirtilirken, park alanında site sakinlerine yönelik özel etkinlikler düzenlendiği ifade edildi. Yaşananlara tepki gösteren yurttaşlar, "Ümraniye’yi belediye mi, şirketler mi yönetiyor?" diye sordu.
Tartışmaların odağındaki alanın etrafının yüksek duvarlarla çevrildiği, girişlerin kapılarla kontrol altına alındığı ve kamusal kullanımın fiilen sınırlandırıldığı uzun süredir gündemde. Mahalle sakinleri, yapılan başvurular ve şikâyetlere rağmen sorunun çözüme kavuşturulmadığını söyledi. Parkın tüm yurttaşların kullanımına açık hale getirilmesini isteyen halk "Yetkililer açıklama yapsın" dedi.
Ümraniye Kent Savunması Sözcüsü Bulut Can Okuducu, yaşananların yalnızca bir imar ya da park tartışması olmadığını belirterek, "Bir şirket belediyeye ait park alanını kendi mülkü gibi kullanıyor. Belediye tabelası sökülüyor, kamu alanında özel etkinlikler düzenleniyor. Buna rağmen hiçbir kurum etkili bir müdahalede bulunmuyor" dedi.
Söz konusu alanın resmi planlarda park olarak yer aldığını vurgulayan Okuducu, belediyenin geçmişte yaptığı uygulamaların da bu durumu teyit ettiğini söyledi. Daha önce zabıta ekiplerinin bölgedeki kapıları söktüğünü ve belediyenin alana kendi tabelasını yerleştirdiğini anımsatan Okuducu, bugün ise aynı alana yeniden kapı takıldığını ve belediye tabelasının kaldırıldığını söyledi. "Kamuya ait bir park alanı özel mülk gibi kullanılmaya çalışılıyor" diyen Okuducu, "Bir özel şirket belediyenin tabelasını hangi yetkiyle sökebilir? Eğer geçmişte belediye ve zabıta müdahale edebiliyorsa bugün neden işlem yapılmıyor? Kamu alanlarının korunması konusunda neden sessiz kalınıyor?" sorusunu yöneltti. Yaşananların kamu hakkı ve hukuk devleti açısından ciddi bir sorun olduğunu dile getiren Okuducu, kamu alanlarının özel çıkarlara tahsis edilmesine karşı mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi.






Benzer Haberler
Ümraniye'de halka ait olan park nasıl işgal ediliyor
Ağva’da Doğa ve Kıyı Mücadelesi Sürüyor
Öğretmen Fatma Nur Çelik'i öldüren katile 37 yıl 6 ay hapis
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosunda geri sayım
İstanbul'da denize girmekte lüks oldu
SİYAD’DA 24 OY FARKLA GELEN SONUÇ: DEĞİŞİMİN HABERCİSİ
Yerebatan Sarnıcı tahliye ediliyor
Haram para ile alındı' diye sergileynen aracı Kılıçtaroğlu kullanmış!